Для вас, батьки

 

 Дитина - дзеркало родини:
         як у краплі води відбивається сонце,
               так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.
                                                                                В.О. Сухомлинський
Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.
Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.
Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття.
Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей ,створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.
Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного навчання. 
Але життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.

Золоті заповіді батькам
Шановні батьки! Давайте вчитися виховувати наших дітей, пізнавати те, чого ми не знаємо, знайомитись з основами педагогіки, психології, права, якщо насправді любимо своїх дітей і бажаємо їм щастя. Ці рекомендації допоможуть вам швидше набути батьківської мудрості.
1. Ніколи не кажіть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити.
2. Не сприймайте свою дитину як свою власність, не ростіть її для себене вимагайте від неї реалізації заданоївами життєвої програми і досягнення поставленої вамимети. Дайте їй право прожити власне життя.
3. Ніколі не навчайте тому,учомусамі не обізнані.
4. Вчіть дитину самостійно приймати рішення і відповідати за них.
5. Довіряйте дитині. Дозвольте робити власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.
6. Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
7. Ніколи не давайте дитині негативних оцінкових суджень(«ти поганий», «ти брехливий», «ти злий»), оцінювати треба лише вчинки.
8. Намагайтеся впливати на дитину проханням — це найефективніший спосіб давати їй інструкції.
9. Не ставтеся до дитини зневажливо.
10. Будьте послідовними у своїх вимогах.
11. Ніколи не порівнюйте свою дитину з іншими (друзями, однокласниками, сусідами), а порівнюйте лише з тим,якою вона була вчора і якою є сьогодні.
ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ УСПІХ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї
1. Сприятливий мікроклімат у родині.
2. Спільна діяльність членів сімї.
3. Справедливий розподіл обовязків, взаємодопомога та взаємопідтримка.
4. Спільний життєвий світогляд.
5. Оптимістичні настрої родини.
6. Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування досвіду).
7. Шанування членів родини, повага до старших.
8. Бережливе ставлення до природи.
9. Активна участь дітей у сімейному житті.
10. Відсутність насилля в родині.
11. Збереження родинних традицій і звичаїв.
12. Відбір телепередач, інтернет-сайтів.
13. Любов до читання, створення родинної бібліотеки.



Рекомендації батькам гіперактивних дітей
•    У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку, коли вона цього заслужила, підкреслюйте успіхи. Це допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах .
•    Уникайте повторень слів «ні» і «не можна» .
•    Говоріть стримано, спокійно  і м’яко .
•    Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
•    Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
•    Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності, що вимагають концентрації уваги.
•    Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня . Час прийму їжі, виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати  цьому розпорядкові .
•    Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах, на ринках, у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.
•    Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером. Уникайте неспокійних, гучних приятелів. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання  гіперактивності. Давайте дитині можливість витрачати  надлишкову  енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі: тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.

Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей 
У роботі з дітьми з тривожністю необхідно:
•    Постійно  підбадьорювати, заохочувати, демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях;
•    Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно  оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності;
•    Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
•    Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;
•    Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
•    Щоб перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися, знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ; допоможе інсценізація етюдів на прояв сміливості, рішучості, що потребує від дитини психоемоційного ототожнення себе з персонажем; ігри, що виражають тривожність і занепокоєння учасників, дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх, оцінити їх як характеристики ігрових персонажів, а не даної дитини, і на основі психологічного «розототожнення» з носієм гнітючих переживань позбутися власних страхів.
•    Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватися на вас. Навпаки, поставтеся до неї, до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
•    Тільки тоді, коли емоції згаснуть, розкажіть дитині про те, як ви переживали, коли вона виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею власну форму висловлювання претензій .
•    Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування, терпимо його доти, доки воно не вибухне, як вулкан, яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так, щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.

Кілька порад батькам із формування в дітей адекватної самооцінки

•    Не оберігайте дитину від повсякденних справ, не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
•    Не перехвалюйте дитини, але ї не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує.
•    Заохочуйте  в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але також покажіть, що інші можуть бути краще її.
•    Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. Підкресліть достоїнства іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
•    Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте у голос свої можливості й результати справи.
•    Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією, якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).

Особливості стилю поведінки із сором’язливими дітьми:

•    Розширюйте коло знайомих своєї дитини, частіше запрошуйте до себе друзів, беріть дитину в гості до знайомих людей.

•    Не варто постійно турбуватися про дитину, прагнути оберігати її від небезпек, в основному придуманих вами, не намагайтеся самі зробити все за дитину, запобігти новим ускладненням, дайте їй певну міру волі і відкритих дій.
•    Постійно зміцнюйте в дитині впевненість у собі, у власних силах.
•    Залучайте дитину до виконання різних доручень, зв’язаних із спілкуванням, створюйте ситуації, в яких сором’язливій дитині довелося б вступити в контакт з «чужим» дорослим. Наприклад: «Треба довідатися, про що ця цікава з чудовими картинками. Давайте запитаємо в бібліотекаря і попросимо дати її нам подивитися». Звичайно в такій ситуації «вимушеного спілкування дитина спочатку на стільки, що вітається тільки пошепки, відводячи очі, і не відриваючись від руки матері. Зате , ідучи, прощається голосно й чітко, іноді навіть посміхається.

Кілька порад батькам замкнутих дітей:

•    Розширюйте коло спілкування вашої дитини, знайомте її з новими людьми.
•    Підкреслюйте переваги і користь спілкування, розповідайте дитині, що нового й цікавого ви довідалися, а також, яке задоволення ви одержали, спілкуючись з тією чи іншою людиною.
•    Прагніть самі стати для дитини прикладом людини, що ефективно спілкується.
Принципи спілкування з агресивними дітьми:
•    Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності. Тільки зрозумівши причини агресивності і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.
•    Дайте можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об’єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що в реальному житті агресивність у даний момент знизилася.
•    Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву.
•    Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна й важлива для вас.

Поради батькам конфліктних дітей
•    Стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс. Звичайно, в усіх батьків бувають моменти, коли ніколи й неможливо контролювати  дітей. І тоді найчастіше виникають «бурі».
•    Не намагайтеся припинити сварку, обвинувативши іншу дитину в її виникненні і захищаючи свою. Намагайтеся об’єктивно розібратися в причинах її виникнення.
•    Після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії вашої дитини, що призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші способи виходу з конфліктної ситуації.
•    Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може утвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі, і буде продовжувати провокувати їх.

Що ж включає в себе психологічна готовність до навчання в школі?

Важливим є те, що майбутній школяр «починається» з позитивного ставлення до школи, бажання вчитися, прагнення до здобуття знань. Величезну роль у прояві такого ставлення відіграють правильне уявлення дітей про навчальну працю та шкільне життя. Вони допомагають збагнути дітям всю серйозність навчальної діяльності та відповідально ставитися до учнівських обов’язків. Батькам треба пам’ятати  це, щоб роботу в цьому напрямку будувати на перспективі радісного очікування дня, коли малюк стане школярем: постійно переконувати, що навчання в школі – це серйозна праця, унаслідок чого дитина дізнаватиметься щось нове. Не варто залякувати труднощами, що можуть вплинути на навчання. Треба пам’ятати  про те, що в школі часто буває робота не цікавою, але важливою, яку потрібно виконувати, слід привчати дитину підкорятися слову «треба». Варто формувати вміння доводити почату справу до кінця, переборювати труднощі, переживати задоволення від зробленого, не засмучуватися невдачею.

•    Прагнення йти до школи живиться передусім пізнавальною спрямованістю дошкільника, яка розвивається на основі властивої дітям допитливості і на кінець дошкільного дитинства набирає форм пізнавальної активності. Тому батьки повинні сприяти формуванню допитливості, здатності розділяти відоме й невідоме, переживати почуття  задоволення від набутих знань, радості й захоплення від виконання інтелектуальних завдань.
•    Розумова готовність дітей до школи не зводиться тільки до оволодіння певною сумою знань про навколишнє. Важливий не тільки обсяг тих знань, які має дитина, скільки їх якість, ступінь усвідомленості, чіткість. Саме тому важливо не вчити дитину читати, а розвивати мовлення, здатність розрізняти звуки, не вчити писати, а створювати умови для розвитку моторики, і особливо рухів руки і пальців.
•    Необхідно розвивати у дітей здібності слухати, розуміти зміст прочитаного, вміння переказувати, проводити зорове зіставлення. Розумова готовність визначається як умінням дошкільника розв’язувати прості задачі, робити звуковий аналіз слова або зв’язно розповідати про зображення на картинці, так і тим, якою мірою доступні операції аналізу, синтезу, порівняння, класифікації.
•    Є діти, які не досягають такого рівня розумового розвитку, за якого вони можуть успішно включитися в навчальний процес, зазнають у першому класі значних труднощів, навіть в умовах незалежного індивідуально підходу до них. У таких випадках очевидна не готовність до навчання.
•    Необхідно, щоб дитина вміла слухати дорослого і сприймати його вказівки, керуватися ними під час занять, усвідомлювати необхідність запитати, якщо завдання не зрозуміле, оцінювати свою роботу. До початку навчання у школі майбутні першокласники мають оволодіти такими поняттями: «більше», «менше», «однаково», «стільки само», «короткий і довгий», «старший і молодший»; уміти порівняти найпростіші предмети.
•    Вольова готовність дітей до школи означає здатність керувати своєю поведінкою, довільно спрямовувати свою психічну діяльність. саме певним рівнем вольового розвитку маленького школяра обумовлюється його здатність зосереджуватися на виконанні шкільних завдань, скеровувати увагу на уроці, довільно запам’ятовувати й відтворювати матеріал. Формуванню у першокласників відповідальності за учнівські справи, сумлінного ставлення до своїх учнівських обов’язків сприяють розвинені батьками в період дошкільного дитинства мотиви елементарної обов’язковості правил поведінки та вимог дорослих. Тому важливим завданням у період підготовки дитини до школи має  стати виховання у майбутніх школярів почуття відповідальності, самостійності, організованості, готовності трудитися; формування правильних моральних уявлень, готовності поділитися, поступитися, прийти на допомогу. Обізнаність із моральними нормами, які визначають людські взаємини, здатність дотримуватись правил поведінки в колективі – надійний компас для новачка в новому середовищі.
•    Одне з першочергових завдань сім’ї, у забезпеченні загальної готовності дитини до школи полягає у тому, щоб сприяти її нормальному фізичному розвитку, виробленню санітарно-гігієнічних навичок, умінь самообслуговування і побутової праці. Туди входить піклування батьків про нормальне харчування малюка, загартування організму, медичне обстеження.
•    Успішність навчання в школі багато в чому залежить від функціонального розвитку і стану здоров’я дитини. Дитячий організм сприйнятливий до негативних зовнішніх впливів через морфологічну та функціональну незавершеність усіх систем і органів.
•    Навантажень зазнає несформований опорно-руховий апарат, коли доводиться протягом тривалого часу утримувати статичну позу. Тому треба слідкувати, щоб у дитини не відбулося викривлення хребта. Слабко розвинені також дрібні м’язи кисті, тому в дітей часто втомлюється рука. Ступенем розвитку вищої нервової діяльності зумовлені незначна кількість уваги, недостатність внутрішнього гальмування, швидке зростання збудження, що зовні виявляється у зайвій рухливості та чисельних відволікань від діяльності, коли вона вимагає зосередження. Усе це необхідно враховувати дорослим, будуючи свою взаємодію з дитиною.
•    Психологи підкреслюють, що підготовка до школи повинна полягати не тільки і не стільки в навчанні дитини спеціальних знань і вмінь, скільки в загальному розвитку її розумових здібностей і пізнавальних інтересів, у формування вміння спостерігати й узагальнювати явища і на основі цього робити певні висновки.


БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ

«ПОДОРОЖ  ДО КРАЇНИ  НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»

ВИХОВУЮЧИ ДІТЕЙ, НИНІШНІ БАТЬКИ ВИХОВУЮТЬ
МАЙБУТНЮ ІСТОРІЮ НАШОЇ КРАЇНИ, А ОТЖЕ, І ІСТОРІЮ СВІТУ.
АНТОН МАКАРЕНКО
МЕТА: ЧЕРЕЗ СИСТЕМУ ІГРОВИХ ТА ТРЕНІНГОВИХ ВПРАВ ПРОДЕМОНСТРУВАТИ БАТЬКАМ ЗМІНИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ, ЩО ВІДБУДУТЬСЯ ПІД ЧАС ПЕРЕХОДУ ДИТИНИ ІЗ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО ШКОЛИ; ДАТИ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ, ЩО БАТЬКИ РОЗМІСТИЛИ НА «СТІНІ ЗАПИТАНЬ»; СПРИЯТИ НАЛАГОДЖЕННЮ КОНТАКТІВ, СТВОРЕННЮ ПОЗИТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ, ПОРОЗУМІННЮ.
ПРОПЕДЕВТИЧНА РОБОТА: ОФОРМЛЕННЯ «СТІНИ ЗАПИТАНЬ», НА ЯКІЙ БАТЬКИ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ЗАЗДАЛЕГІДЬ ЗАЛИШАТИМУТЬ НА СТІКЕРАХ ЗАПИТАННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З ПЕРЕХОДОМ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: ІГРОВИЙ МІНІ-ТРЕНІНГ.
ОБЛАДНАННЯ: М’ЯЧ, ФЛІПЧАРТ, ПАПІР ДЛЯ ФЛІПЧАРТУ, МАРКЕРИ, КЛЕЙ, НОЖИЦІ, КОЛЬОРОВИЙ ПАПІР; КАРТКИ ІЗ ЗОБРАЖЕННЯМ ТРОЯНДИ, ГЛАДІОЛУСА, РОМАШКИ, МАКУ; КОНСТРУКТОР LEGO; МУЛЬТИМЕДІЙНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ, КОМП’ЮТЕР, ПРОЕКТОР.
ХІД ЗАХОДУ
І. ВСТУП
ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ БАТЬКИ! ЧЕРЕЗ ДЕЯКИЙ ЧАС ЩЕДРИЙ І ЛАГІДНИЙ ВЕРЕСЕНЬ РОЗПОЧНЕТЬСЯ ДЛЯ ВАС І ВАШОЇ ДИТИНИ ПРЕКРАСНИМ СВЯТОМ ПЕРШОГО ДЗВОНИКА. ВАШ МАЛЮК СТАНЕ НЕ ЛИШЕ ПЕРШОКЛАСНИКОМ, ВІН СТАНЕ УЧНЕМ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ.
СЬОГОДНІ ВИ ОТРИМАЄТЕ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ, ЩО ВАС ТУРБУЮТЬ, ТА СТАНЕТЕ УЧАСНИКАМИ МАНДРІВКИ ДО НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. ЗУПИНКА ПЕРША — «ІНФОРМАЦІЙНА»
— З 1 ВЕРЕСНЯ 2018 Р. ВСІ ЗАКЛАДИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПРАЦЮВАТИМУТЬ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. ЇЇ ГОЛОВНА МЕТА: СТВОРИТИ ШКОЛУ, В ЯКІЙ БУДЕ ПРИЄМНО НАВЧАТИСЬ І ЯКА ДАВАТИМЕ УЧНЯМ НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ, АЛЕ Й УМІННЯ ЗАСТОСОВУВАТИ ЇХ У ЖИТТІ. ТУТ ДОСЛУХАЮТЬСЯ ДО ДУМКИ ШКОЛЯРА, УЧАТЬ КРИТИЧНО МИСЛИТИ, НЕ БОЯТИСЯ ВИСЛОВЛЮВАТИ ВЛАСНУ ДУМКУ ТА БУТИ ВІДПОВІДАЛЬНИМИ ГРОМАДЯНАМИ. ВОДНОЧАС БАТЬКАМ ТЕЖ СПОДОБАЄТЬСЯ ВІДВІДУВАТИ ЦЮ ШКОЛУ, АДЖЕ ТУТ ПАНУЮТЬ СПІВПРАЦЯ ТА ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ.
ОСНОВНІ ЗАСАДИ РЕФОРМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ВИКЛАДЕНО В КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ, ЩО МІСТИТЬ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ЦІННОСТІ РЕФОРМИ (ЯК-ОТ ОРІЄНТАЦІЯ НА УЧНЯ, ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА, СПРАВЕДЛИВЕ ФІНАНСУВАННЯ ТОЩО), ОСНОВНІ КОМПЕТЕНЦІЇ ТА ВІЗІЮ, ЯКИМ МАЄ БУТИ ВИПУСКНИК НУШ.
НАВЧАННЯ ТРИВАТИМЕ 12 РОКІВ, 4 З НИХ ДИТИНА НАВЧАТИМЕТЬСЯ
У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ЗА ДВОМА ЦИКЛАМИ:
1–2 КЛАСИ — АДАПТАЦІЙНО-ІГРОВИЙ ЦИКЛ, ЩО ДОПОМОЖЕ ДИТИНІ ЗВИКНУТИ ДО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ: НАВЧАННЯ БУДЕ ОРГАНІЗОВАНО ЧЕРЕЗ ІГРОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗА СУЧАСНИМИ МЕТОДИКАМИ;
3–4 КЛАСИ — БУДЕ ОСНОВНИМ ЦИКЛОМ. ПІД ЧАС ЦЬОГО ЦИКЛУ ФОРМУВАТИМЕТЬСЯ ПОЧУТТЯ САМОСТІЙНОСТІ ТА ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
ЗАПРОВАДЖУЮТЬСЯ ПРЕДМЕТНЕ НАВЧАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ. УЧНІВ НАВЧАТЬ САМОСТІЙНО РОБИТИ ВИБІР, ПОВ’ЯЗУВАТИ ВИВЧЕНЕ ІЗ ПРАКТИЧНИМ ЖИТТЯМ.
— ВИ ГОТОВІ ДАЛІ ДІЗНАВАТИСЯ ПРО ЗМІНИ?
— НАШІ ДІТИ ЙДУТЬ ДО 1-ГО КЛАСУ І РОЗПОЧИНАЄТЬСЯ АДАПТАЦІЙНОІГРОВИЙ ЦИКЛ НАВЧАННЯ, ТОМУ НАШЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ БУДЕ ПРОВЕДЕНО В ІГРОВІЙ ФОРМІ — У ФОРМІ МАНДРІВКИ. ВИРУШАЙМО!
2. ЗУПИНКА ДРУГА — «РАНКОВЕ КОЛО»
— ОДНЕ ІЗ НОВОВВЕДЕНЬ — ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ, ЩО ОБ’ЄДНУЄ УЧНІВ У КОЛІ. РАНКОВЕ КОЛО — ЦЕ ЩОДЕННА ПРАКТИКА, ПІД ЧАС ЯКОЇ ВЧИТЕЛЬ ІЗ УЧНЯМИ ОБ’ЄДНУЮТЬСЯ В КОЛО ТА ВИКОНУЮТЬ ДЕКІЛЬКА ПІЗНАВАЛЬНИХ РІЗНОПЛАНОВИХ ДІЯЛЬНОСТЕЙ. ПРОПОНУЮ ВАМ УТВОРИТИ КОЛО ТА ПЕРЕТВОРИТИСЯ НА ДІТЕЙ 6-ТИ РОКІВ — МАЙБУТНІХ УЧНЯ ЧИ УЧЕНИЦЮ.
ВПРАВА «ЧУДОВИЙ НАСТРІЙ»
МЕТА: СПРИЯТИ СТВОРЕННЮ ПОЗИТИВНОГО НАСТРОЮ.
ТРИВАЛІСТЬ: 5 ХВ.
ІНСТРУКТАЖ. УЧИТЕЛЬ СТАВИТЬ ЗАПИТАННЯ, УЧНІ ВІДПОВІДАЮТЬ: «ДОБРИЙ ДЕНЬ!».
— ВИ СЬОГОДНІ ВЖЕ ПРОСНУЛИСЬ?
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
— МАМІ ЗРАНКУ ПОСМІХНУЛИСЬ?
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
— КЛАС НАШ РАДО ВАС ВІТАЄ!
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
— НАСТРІЙ КОЖЕН ГАРНИЙ МАЄ?
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
— СТАНЬТЕ РАЗОМ У ДРУЖНЄ КОЛО!
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
— ПРИВІТАЙ НАС, РІДНА ШКОЛО!
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
— ТРЕБА ВСІМ НАМ ПРИВІТАТИСЬ!
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
— ДРУЖНО Й ГОЛОСНО СКАЗАТИ...
— ДОБРИЙ ДЕНЬ!
ВПРАВА «ПРИВІТАННЯ»
МЕТА: СПРИЯТИ ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЮ ІМЕН УЧАСНИКІВ ЗАХОДУ, РОЗВИТКУ УВАГИ.
ТРИВАЛІСТЬ: 5 ХВ.
ІНСТРУКТАЖ. УЧАСНИКИ УТВОРЮЮТЬ КОЛО, ПІДНЯВШИ ПЕРЕД СОБОЮ РУКИ. ВЕДУЧИЙ ПОЧИНАЄ ПЕРЕКИДАТИ М’ЯЧА ЧЕРЕЗ КОЛО ОДНОМУ З УЧАСНИКІВ, НАЗИВАЮЧИ СВОЄ ІМ’Я. ТОЙ, ХТО ВЖЕ ТРИМАВ М’ЯЧА В РУКАХ І НАЗИВАВ СВОЄ ІМ’Я, ОПУСКАЄ РУКИ, ЩОБ РЕШТА УЧАСНИКІВ МАЛИ ЗМОГУ БАЧИТИ, ХТО ЩЕ НЕ БРАВ УЧАСТІ У ГРІ.
— ЯКІ ВАШІ ВІДЧУТТЯ? ЧИ ПОЛІПШИВСЯ НАСТРІЙ?
— МЕТА ТАКОЇ ВПРАВИ: ПОЗИТИВНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА РОБОТУ, СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ ТА ГАРНОГО НАСТРОЮ. ТАКІ ЗАНЯТТЯ ВЧИТЕЛІ ПРОВОДИТИМУТЬ З ПЕРШАЧКАМИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ ЗА УМОВИ ГАРНОЇ ПОГОДИ ЧИ В КЛАСНІЙ КІМНАТІ. У КЛАСІ ДІТИ МОЖУТЬ СИДІТИ НА СТІЛЬЧИКАХ, КИЛИМКУ, ПОДУШКАХ ДЛЯ СИДІННЯ.
3. ЗУПИНКА ТРЕТЯ — «ПРАВИЛА КЛАСУ»
— ЩОБ ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ БУЛО ЦІКАВИМ І БЕЗПЕЧНИМ, ОБОВ’ЯЗКОВО СЛІД ДОТРИМУВАТИ ПРАВИЛ, ЯКІ ПЕРШОКЛАСНИКИ РОЗРОБЛЯЮТЬ РАЗОМ З УЧИТЕЛЕМ. ДІТИ ПЕРШОГО КЛАСУ ПРАВИЛА МАЛЮЮТЬ. НА ПОЧАТОК РОКУ ЇХ НЕ ПОВИННО БУТИ БАГАТО (3–5 ПРАВИЛ). НАПРИКЛАД: ХОЧУ СКАЗАТИ — ПІДВЕДУ РУКУ; ПОВАЖАЮ ВСІХ, ХТО МЕНЕ ОТОЧУЄ; НЕ БОЮСЯ ПОМИЛИТИСЯ; ДОПОМАГАЮ ТА ІН.
— ОБ’ЄДНАЙМОСЯ В ЧОТИРИ ГРУПИ ЗА ПОРАМИ РОКУ: «ОСІНЬ», «ЗИМА», «ВЕСНА», «ЛІТО».
ЗАВДАННЯ ГРУПАМ: РОЗРОБИТИ ТА НАМАЛЮВАТИ ПРАВИЛА КЛАСУ.
ЧАС ВИКОНАННЯ: 7–10 ХВ.
(ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ РОБОТИ — ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОБІТ.)
— НА ВАШУ ДУМКУ, ЯКЩО ДІТИ САМІ РОЗРОБЛЯТЬ ТАКІ ПРАВИЛА, ЧИ БУДУТЬ ВОНИ НАМАГАТИСЯ ЇХ ДОТРИМУВАТИ?
4. ЗУПИНКА ЧЕТВЕРТА — «ЗМІНА ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА»
— ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ КЛАСІВ ВИСУВАЮТЬ СЕРЙОЗНІ ВИМОГИ. ТЕПЕР УЧНІВСЬКЕ МІСЦЕ ПОВИННО БУТИ ОБОВ’ЯЗКОВО ОДНОМІСНИМ, ЗРУЧНИМ І СТІЙКИМ. У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ ОБЛАШТОВУЮТЬ ОСЕРЕДКИ. ДО ВСЬОГО ОСНАЩЕННЯ ПРОПИСАНО КОНКРЕТНІ ВИМОГИ ЕРГОНОМІКИ ТА БЕЗПЕКИ.  БІЛЬШІСТЬ ЧАСУ ДІТИ ПРАЦЮВАТИМУТЬ У ГРУПАХ (ПО 4 ЧИ 6), ЯК СЬОГОДНІ ПРАЦЮЄТЕ І ВИ. У ПРОЦЕСІ ТАКОЇ РОБОТИ УЧНІ ВЧАТЬСЯ ЕФЕКТИВНО ВЗАЄМОДІЯТИ, РОЗПОДІЛЯТИ ЛІДЕРСТВО, РОЗУМІТИ, ЩО РОБОТА КОЖНОГО ВАЖЛИВА ДЛЯ РЕЗУЛЬТАТУ ГРУПИ.
ЗМІНА ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА — ЦЕ ЗМІНА СТАВЛЕННЯ ДО ДИТИНИ:
ПОВАГА, УВАГА ДО НЕЇ ТА ПРАГНЕННЯ ЗНАЙТИ ОПТИМАЛЬНИЙ СПОСІБ ДЛЯ ЇЇ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ. (ПЕРЕГЛЯД СЛАЙДІВ ЗІ ЗРАЗКАМИ ОБЛАШТУВАННЯ КЛАСНОЇ КІМНАТИ ДЛЯ УЧНІВ.)
— ДЛЯ ВИКОНАННЯ НАСТУПНОГО ЗАВДАННЯ ПРОПОНУЮ ОБ’ЄДНАТИСЯ В ГРУПИ. ОБЕРІТЬ КАРТКУ, НА ЯКІЙ ЗОБРАЖЕНО КВІТКУ. У НАС УТВОРИЛИСЯ ГРУПИ «ТРОЯНДА», «ГЛАДІОЛУС», «РОМАШКА», «МАКИ».
ЗАВДАННЯ: ЗМОДЕЛЮВАТИ ФІЗИЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ В КЛАСІ (МОЖЕ БУТИ МАЛЮНОК, АПЛІКАЦІЯ, 3D АПЛІКАЦІЯ ТОЩО).
ЧАС ВИКОНАННЯ: 15 ХВ.
(ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ РОБОТИ — ЇХНЯ ПРЕЗЕНТАЦІЯ.)
— У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС БУДЕ ВПРОВАДЖЕНО ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ, КОЛИ НА ОДНОМУ УРОЦІ БУДУТЬ ПЕРЕПЛІТАТИСЯ РІЗНІ ПРЕДМЕТИ. 
5. Зупинка п'ята -  Інтегроване навчання
ВПРАВА «СТВОРИ ФАНТАСТИЧНУ ТВАРИНКУ» (АКТИВНІСТЬ У ГРУПАХ)
ЗАВДАННЯ: НА АРКУШІ ДЛЯ ФЛІПЧАРТУ В КОЖНОМУ КУТІ НАМАЛЮВАТИ
ТВАРИНКУ (ЧАС ВИКОНАННЯ — 3–5 ХВ). ПІСЛЯ ТОГО, ЯК ТВАРИНКИ НАМАЛЬОВАНО, НАСТУПНЕ ЗАВДАННЯ: УТВОРИТИ ФАНТАСТИЧНУ ТВАРИНКУ, ВЗЯВШИ ВІД КОЖНОЇ З НАМАЛЬОВАНИХ ЯКИЙСЬ ОДИН ЕЛЕМЕНТ, ДАТИ ІМ’Я ЦІЙ ТВАРИНЦІ, ПІДГОТУВАТИ ПРО НЕЇ ЦІКАВУ РОЗПОВІДЬ. (ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГОТУЮТЬ ДО ОГЛЯДУ: ВИВІШУЮТЬ НА СТІНАХ, БІЛЯ КОЖНОЇ — ЕКСКУРСОВОД — ТОЙ, ХТО ПРЕЗЕНТУЄ ДІЯЛЬНІСТЬ ГРУПИ.)
ЗАХИЩАЮТЬ РОБОТИ ЗА СТРАТЕГІЄЮ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ «ОГЛЯД ГАЛЕРЕЇ».
ГАЛЕРЕЯ — СПЕЦІАЛЬНЕ ПРИМІЩЕННЯ, ХУДОЖНІЙ МУЗЕЙ, У ЯКОМУ ДЛЯ ОГЛЯДУ РОЗМІЩЕНО ТВОРИ МИСТЕЦТВА. ЗАСТОСУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПЕРЕДБАЧАЄ ДІЇ, ЩО ВИКОНУЮТЬ ВІДВІДУВАЧІ ГАЛЕРЕЇ. ВОНИ РОЗГЛЯДАЮТЬ ТВОРИ МИСТЕЦТВА, ПОСТУПОВО ПЕРЕХОДЯЧИ ВІД ОДНОГО ДО ІНШОГО. ПО КОЛУ ВІДБУВАЄТЬСЯ ГРУПОВЕ ОБГОВОРЕННЯ КОЖНОГО «ЕКСПОНАТА» ГАЛЕРЕЇ — РОБОТИ ІНШОЇ ГРУПИ, НА ЯКІЙ МОЖНА ЗАЛИШИТИ КОРОТКІ КОМЕНТАРІ. ОБГОВОРЕННЯ ТРИВАЄ, ПОКИ ГРУПА НЕ
ДІСТАНЕТЬСЯ СВОЄЇ РОБОТИ.
— СКАЖІТЬ, ЯКЕ ВРАЖЕННЯ ВІД РОБОТИ МАЮТЬ ЕКСКУРСОВОДИ?
— А ЯКІ ВРАЖЕННЯ ВІДВІДУВАЧІВ?
— ЧИ БУЛО ЦІКАВО?
— СКАЖІТЬ, ЩО ВИ РОБИЛИ В ГРУПАХ СПОЧАТКУ? (УТВОРЮВАЛИ НОВУ ФАНТАСТИЧНУ ТВАРИНКУ.)
— ВИ СПРОБУВАЛИ ПРОДЕМОНСТРУВАТИ ПРОЦЕС ІНТЕГРАЦІЇ — ОБ’ЄДНАННЯ У ЄДИНЕ ЦІЛЕ РАНІШЕ РОЗРІЗНЕНИХ ЧАСТИН ТА ЕЛЕМЕНТІВ СИСТЕМИ НА ОСНОВІ ЇХНЬОЇ ВЗАЄМОЗАЛЕЖНОСТІ ТА ВЗАЄМОДОПОВНЕННЯ.
ТАК САМО ЦІКАВО БУДЕ І ВАШИМ МАЛЕНЬКИМ УЧНЯМ.
— У РОЗКЛАДІ УРОКІВ ПЕРШОКЛАСНИКІВ УПЕРШЕ З’ЯВИТЬСЯ НОВИЙ ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ», У МЕЖАХ ЯКОГО ДІТИ БУДУТЬ ЧИТАТИ, ПИСАТИ, РАХУВАТИ, ВИВЧАТИ ПРИРОДУ ТА ІСТОРІЮ РІДНОГО КРАЮ, А ТАКОЖ ЗДОБУВАТИ НАВИЧКИ СПІЛКУВАННЯ З ОДНОЛІТКАМИ. УЧНІ СТАНУТЬ УЧАСНИКАМИ ТЕМАТИЧНИХ ТИЖНІВ ТА ДНІВ, КОЛИ ПРОТЯГОМ ДНЯ ЧИ ТИЖНЯ БУДЕ ОБГОВОРЕНО ВЛАСТИВОСТІ БУДЬ-ЯКОГО ПРЕДМЕТА ЖИВОЇ ЧИ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ ЗУСІБІЧ. НАПРИКЛАД, ПІД ЧАС ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ОСІНЬ» ДІТИ СТАНУТЬ УЧАСНИКАМИ ЕКСКУРСІЇ У ПРИРОДУ, ПРОВЕДУТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ З ТЕМИ «ЧОМУ ОПАДАЄ З ДЕРЕВ ЛИСТЯ?», ЗБЕРУТЬ ПРИРОДНИЙ МАТЕРІАЛ (ЛИСТЯ, ШИШКИ, ЦІКАВІ ПАЛИЧКИ), ВИГОТОВЛЯТЬ ПОРОБКИ АБО СПРОБУЮТЬ НАМАЛЮВАТИ ЇХ, З’ЯСУЮТЬ, ЯК ЗВІРІ ГОТУЮТЬСЯ ДО ЗИМИ, ПРОЧИТАЮТЬ ПРО ЦЕ ТЕКСТ, ПОСПІВАЮТЬ ТА ПОГРАЮТЬ ТОЩО.
6. ЗУПИНКА ШОСТА — «ГРА ПО-НОВОМУ, НАВЧАННЯ ІНАКШЕ»
— З 1 ВЕРЕСНЯ УЧНІ ПЕРШИХ КЛАСІВ БЕЗКОШТОВНО ОТРИМАЮТЬ НАБОРИ LEGO, ЩО ДОПОМОЖУТЬ УПРОВАДЖУВАТИ ІГРОВІ ТА ДІЯЛЬНІСНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС. ВІДПОВІДНИЙ МЕМОРАНДУМ ПРО ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ БУЛО ПІДПИСАНО МІЖ МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ТА THE LEGO FOUNDATІON.
— ГРА ДЛЯ ДІТЕЙ — ЦЕ СПОСІБ ПІЗНАННЯ СВІТУ. У ГРІ ДІТИ РОЗВИВАЮТЬ ВАЖЛИВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ, НЕОБХІДНІ ЇМ ПРОТЯГОМ ЖИТТЯ. СТАЮЧИ ЧАСТИНОЮ ГРИ, ДИТИНА ПОВНІСТЮ ЗАНУРЮЄТЬСЯ У ПРОЦЕС, БЕРЕ НА СЕБЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, СТАЄ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОЮ, ПОЧУВАЄТЬСЯ КОМФОРТНО, РАДІСНО, А ГОЛОВНЕ — МАЄ МОЖЛИВІСТЬ ІНІЦІЮВАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ І РОЗВИВАТИ ВЛАСНУ ІДЕЮ, АКТИВНО ВЗАЄМОДІЯТИ З ІНШИМИ УЧАСНИКАМИ ГРИ І В ТАКИЙ СПОСІБ НАВЧАТИСЯ.
— ЗАПРОШУЮ ВАС ДО ГРИ!
ВПРАВА «ПРОКИДАЙСЯ, УЯВО!» (АКТИВНІСТЬ У ГРУПАХ)
ЧАС ВИКОНАННЯ: 10 ХВ.
— ОБ’ЄДНАЙМОСЯ В ТРИ ГРУПИ ЗА КОЛЬОРОМ КАРТКИ, ЩО ВИ МАЄТЕ НА
СТОЛАХ: СИНЯ, ЖОВТА, ЧЕРВОНА.
СИНІ — ПОБУДУЙТЕ ЩОСЬ, ЩО МОГЛО БИ ЛІТАТИ.
ЖОВТІ — ЗБУДУЙТЕ ДІМ, ЯКИЙ МІГ БИ БУТИ НА ПЛАНЕТІ, РОЗТАШОВАНІЙ
ДАЛЕКО ВІД НАС.
ЧЕРВОНІ — ЯКИМ, НА ВАШУ ДУМКУ, БУДЕ ТРАНСПОРТ МАЙБУТНЬОГО?
ПОБУДУЙТЕ. (ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ — ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОБІТ ГРУП.)
— ЧИ БУЛО ВАМ ЦІКАВО?
— ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ МАЄ ТАКА ГРА ДЛЯ РОЗВИТКУ ДИТИНИ?
— ТАК, ДІТИ ВЧАТЬСЯ РОБИТИ ПРИПУЩЕННЯ, ВИСЛОВЛЮВАТИ ВЛАСНІ
ІДЕЇ ТА РЕАЛІЗОВУВАТИ ЇХ, РОЗВИВАЮТЬСЯ ЇХНІ ФАНТАЗІЯ ТА МОВЛЕННЯ.
ДІТИ НАБУВАЮТЬ ДОСВІДУ ЧЕРЕЗ ТВОРЧІСТЬ.
7. ЗУПИНКА СЬОМА — «КОШИК ЗАПИТАНЬ»
— ДЕЯКІ ЗАПИТАННЯ, ЩО НАДІЙШЛИ ВІД ВАС, МИ РОЗГЛЯНУЛИ ПІД ЧАС
ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ. ОДНАК Є ЗАПИТАННЯ, ВІДПОВІДІ НА ЯКІ ЩЕ НЕ ЛУНАЛИ. ОТЖЕ...
ЧИ ГОТОВІ ВЧИТЕЛІ ДО РОБОТИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ?
— ТАК. УЧИТЕЛІ ПРОЙШЛИ ВІДПОВІДНУ КУРСОВУ ПЕРЕПІДГОТОВКУ (ОЧНІ КУРСИ ЧИ ТРЕНІНГИ), А ТАКОЖ ДИСТАНЦІЙНИЙ ОН-ЛАЙН КУРС НА ПЛАТФОРМІ EDERA. ПРОТЯГОМ РОКУ ПЕДАГОГИ ОПРАЦЬОВУВАЛИ НОРМАТИВНО-ПРАВОВУ БАЗУ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ, БРАЛИ УЧАСТЬ У РОБОТІ ТВОРЧИХ ГРУП, ШКІЛЬНИХ ТА МІСЬКИХ МЕТОДИЧНИХ ОБ’ЄДНАНЬ ТА ІН.
ЧИ БУДУТЬ УЧНІ ЗАБЕЗПЕЧЕНІ ПІДРУЧНИКАМИ?
— ТАК. УЧНІ БЕЗКОШТОВНО ОТРИМАЮТЬ УСІ НЕОБХІДНІ ПІДРУЧНИКИ. ЧИ БУДУТЬ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ В 1-МУ КЛАСІ?
— НАВЧАННЯ В 1-МУ КЛАСІ НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ, АЛЕ БАТЬКАМ, АБИ ДОПОМОГТИ ДІТЯМ ОПАНУВАТИ НАВЧАЛЬНІ ПРЕДМЕТИ, СЛІД СТВОРЮВАТИ ДОДАТКОВІ УМОВИ ДЛЯ ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ: ЧИТАТИ РАЗОМ КНИЖКИ, СПІЛКУВАТИСЯ, МАЛЮВАТИ, ЛІПИТИ З ПІСКУ ТА ПЛАСТИЛІНУ, МОЖЛИВО, ОРГАНІЗОВУВАТИ ЛЯЛЬКОВІ ВИСТАВИ, ЩО РОЗВИНУТЬ УВАГУ, ПАМ’ЯТЬ ТА МИСЛЕННЯ МАЛЮКІВ, ВПРАВЛЯТИСЯ У СПОРТІ ТОЩО.
ЯКИМ ЧИНОМ БУДУТЬ ОЦІНЮВАТИ ДІТЕЙ 1-ГО КЛАСУ?
—УЧИТЕЛІ МОЛОДШИХ КЛАСІВ, ЯК І РАНІШЕ, НЕ СТАВИТИМУТЬ ПЕРШОКЛАСНИКАМ ОЦІНКИ.
ЧУЛА ПРО КОМПЕТЕНТНОСТІ У НОВІЙ ШКОЛІ. СКІЛЬКИ ЇХ?
— ЗАМІСТЬ ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ ФАКТІВ ТА ВИЗНАЧЕНЬ ПОНЯТЬ УЧНІ НАБУВАТИМУТЬ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ. ЗА КОНЦЕПЦІЄЮ НУШ, ПРОТЯГОМ НАВЧАННЯ У ШКОЛІ В УЧНІВ БУДЕ СФОРМОВАНО 
                                           11 КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЗОКРЕМА:
·        СПІЛКУВАННЯ ДЕРЖАВНОЮ (І РІДНОЮ У РАЗІ ВІДМІННОСТІ) МОВАМИ;
·        СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ;
·        МАТЕМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ;
·        ОСНОВНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПРИРОДНИЧИХ НАУКАХ І ТЕХНОЛОГІЯХ;
·        ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ;
·        УМІННЯ ВЧИТИСЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ;
·        ІНІЦІАТИВНІСТЬ І ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ;
·        ЕКОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ;
·        СОЦІАЛЬНА ТА ГРОМАДЯНСЬКА КОМПЕТЕНТНОСТІ;
·        ОБІЗНАНІСТЬ ТА САМОВИРАЖЕННЯ У СФЕРІ КУЛЬТУРИ;
·        ЕКОЛОГІЧНА ГРАМОТНІСТЬ ТА ЗДОРОВЕ ЖИТТЯ.
ТОБТО БУДЕ ФОРМУВАТИСЯ ЯДРО ЗНАНЬ, НА ЯКЕ НАКЛАДАТИМУТЬСЯ ВМІННЯ ЦИМИ ЗНАННЯМИ КОРИСТУВАТИСЯ, ЦІННОСТІ ТА НАВИЧКИ, ЩО ЗНАДОБЛЯТЬСЯ ВИПУСКНИКАМ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ У ПРОФЕСІЙНОМУ ТА ПРИВАТНОМУ ЖИТТІ.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
ЗУПИНКА ВОСЬМА — «ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ “СТАВЛЕННЯ БАТЬКІВ ДО ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ”»
ЗАВДАННЯ. БАТЬКИ БЕРУТЬ СТІКЕР, ПИШУТЬ НА НЬОМУ СВОЄ ІМ’Я ТА ПРИКЛЕЮЮТЬ ЙОГО НА ШКАЛІ ВІД 1 ДО 10, ВИЗНАЧИВШИ ЦИМ СВОЄ СТАВЛЕННЯ ДО РЕФОРМИ.
— ШАНОВНІ БАТЬКИ! ДЯКУЄМО ВАМ ЗА УЧАСТЬ У НАШОМУ ЗАХОДІ! СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ СЬОГОДНІ ЗНАЙШЛИ ВІДПОВІДІ НА ТІ ПИТАННЯ, ЩО ВАС НЕПОКОЇЛИ.
ФОРМУЛА НОВОЇ ШКОЛИ СКЛАДАЄТЬСЯ З ВОСЬМИ КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ, ЗОКРЕМА — ПЕДАГОГІКИ, ЩО ҐРУНТУЄТЬСЯ НА ПАРТНЕРСТВІ МІЖ УЧНЕМ, УЧИТЕЛЕМ І БАТЬКАМИ. У ПІДҐРУНТІ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА — СПІЛКУВАННЯ, ВЗАЄМОДІЯ ТА СПІВПРАЦЯ МІЖ УЧИТЕЛЕМ, УЧНЕМ І БАТЬКАМИ. СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВЧИТЕЛЬ СТАНЕ ДРУГОМ, А РОДИНА БУДЕ ЗАЛУЧЕНА ДО ПОБУДОВИ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ДИТИНИ.
ТОМУ НАОСТАНОК ХОЧУ ЗАЛИШИТИ ХЕШТЕГ (ВИВІШУЄ ЗАПИС НА ФЛІПЧАРТІ): «ЗМІНИ В ОСВІТІ ДОПОМОЖУТЬ ВАШИМ ДІТЯМ СТАТИ ЩАСЛИВИМИ ГРОМАДЯНАМИ УКРАЇНИ, КОНКУРЕНТОЗДАТНИМИ В ХХІ СТОЛІТТІ. НАМ ВАЖЛИВО РУХАТИСЯ ДО МЕТИ РАЗОМ ІЗ ВАМИ!».

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!

Обов'язкові результати навчання, які повинні бути сформовані на кінець 3 класу



Немає коментарів:

Дописати коментар