понеділок, 26 квітня 2021 р.

Вівторок 27 квітня

 

Читання

Тема уроку. В. Сухомлинський "Про що думала Марійка"

-  Який розділ ми почали читати?

 Хто написав оповідання, які ми читаємо?

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо знайомитися з творами відомого педагога, письменника, який усе своє життя присвятив роботі з дітьми. Прочитаємо оповідання В. Сухомлинського «Про що думала Марійка». Розгорніть підручник на ст. 115. Прочитайте заголовок. Пофантазуйте! Про що може думати дівчинка під час гри? 

1) Читання оповідання вголос.

- Чи справдилися ваші припущення?

- Про що насправді думала Марійка?

Давайте перевіримо, як ви зрозуміли прочитане оповідання.

Гра "Так чи ні?"

1. За жанром це казка?

2. Діти грали в піжмурки? 

3. Марійка заховалася під березою? 

4. У Марійки очі були синього кольору? 

5. Марійку непокоїло, що її не шукали тато з мамою? 

6. Подія відбувалася влітку?

2) Повторне читання дітьми. Аналіз прочитаного.
- Хто грався у піжмурки?
- Прочитайте опис гри.
- Де заховалася дівчинка?
- Хто шукав дітей?
- Кого Миколка знайшов спочатку?
- Що робили діти, коли їх знаходили? Прочитайте.
- Чому сумувала Марійка?
- З яким почуттям слід читати думки дівчинки?
- Про що вона думала? Прочитайте.
- Чи справді Микола не шукав Марійку?
-  Як змінився настрій дівчинки?
- З ким порівняв автор думки Марійки?
- Чи знайомі тобі почуття, що переживала дівчинка? Розкажи.
- Якими словами твору можна підписати малюнок у підручнику?

Перед вами є план, розмістіть його у вірній послідовності.

         План:

1. Діти граються у піжмурки.

2. Миколка Знайшов Ларису та Петрика.

3. Сумні думки Марійки.

4. Радість учнів.

В. Сухомлинський. "Горбатенька дівчинка"

   - Щодня кожен з нас промовляє різні слова, виконує певні дії, переживає певні почуття.

Та часто словом чи ділом можна когось образити. Одразу цього можна і не помітити. Та згодом наш внутрішній голос ніби докоряє нам за цей вчинок.

Є слова, що білі – білі, мов конвалії  квітки.

Лагідні, як усміх ранку, ніжносяйні, як зірки.

Є слова , як жар, пекучі і отруйні, наче чад.

В чарівне якесь намисто ти нанизуєш їх в ряд.

   Тож сьогодні ми з вами читатимемо ще одне дуже повчальне оповідання В.О.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка», будемо вчитись оцінювати й аналізувати поведінку дітей, розкриємо поняття «дружба», «клас», «товаришування», будемо вчитись визначати головну думку твору, удосконалювати читацькі навички, читати правильно, емоційно, вдумливо.

1) Читання оповідання дітьми мовчки. Аналіз прочитаного.

- Чому хвилювався вчитель?

Про що  благав учитель, коли до класу зайшов директор з маленькою дівчинкою?

- Як у тексті розповідається про дівчинку?

- Що свідчить про те, що клас витримав іспит?

 Що відчув учитель, коли діти були готові поступитися місцями на перших партах? 

Чи насправді в дитячому колективі панувала дружба, взаєморозуміння? З чого це видно?

    2). Повторне читання оповідання.

    3). Поділ тексту на частини. Яка будова тексту? (Зачин – основна частина – кінцівка)

    4). Де в оповіданні зачин, основна частина, кінцівка?

    5). Складання плану.

                                                 План

    1. Урок математики.

    2. Нова учениця.

    3. Клас витримав іспит.

    6). Переказ оповідання за планом.

    - Доберіть інші заголовки.

    До яких роздумів спонукає це оповідання?

    -  Якою повинна бути людина у ставленні до людей з фізичними вадами? 

    - Яка головна думка твору?

Висновок щодо прочитаного оповідання:

Ніколи не можна сміятися над вадами інших дітей. Треба бути терпимими до чужого горя, не залишати наодинці немічних та інвалідів.

Домашнє завдання.

Читати оповідання на ст. 115-117, переказувати за планом.

 Українська мова 


Математика

Немає коментарів:

Дописати коментар