Читання
Тема уроку. В. Сухомлинський "Про що думала Марійка"
- Який розділ ми почали читати?
- Хто написав оповідання, які ми читаємо?
1) Читання оповідання вголос.
- Чи справдилися ваші припущення?
- Про що насправді думала Марійка?
Давайте перевіримо, як ви
зрозуміли прочитане оповідання.
Гра "Так чи ні?"
1. За жанром це казка?
2. Діти грали в піжмурки?
3. Марійка заховалася під березою?
4. У Марійки очі були синього кольору?
5. Марійку непокоїло, що її не шукали тато з мамою?
6. Подія відбувалася влітку?
Перед вами є план, розмістіть його у вірній
послідовності.
План:
1. Діти граються у піжмурки.
2. Миколка Знайшов Ларису та Петрика.
3. Сумні думки Марійки.
4. Радість учнів.
В. Сухомлинський. "Горбатенька дівчинка"
- Щодня кожен з нас промовляє різні
слова, виконує певні дії, переживає певні почуття.
Та часто словом чи ділом можна когось образити. Одразу цього можна і не помітити. Та згодом наш внутрішній голос ніби докоряє нам за цей вчинок.
Є слова, що білі
– білі, мов конвалії квітки.
Лагідні, як
усміх ранку, ніжносяйні, як зірки.
Є слова , як
жар, пекучі і отруйні, наче чад.
В чарівне якесь намисто ти нанизуєш їх в ряд.
Тож сьогодні ми з вами читатимемо ще одне дуже повчальне оповідання В.О.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка», будемо вчитись оцінювати й аналізувати поведінку дітей, розкриємо поняття «дружба», «клас», «товаришування», будемо вчитись визначати головну думку твору, удосконалювати читацькі навички, читати правильно, емоційно, вдумливо.
1) Читання оповідання дітьми мовчки. Аналіз прочитаного.
- Чому хвилювався вчитель?
- Про що благав учитель, коли до класу зайшов директор з маленькою дівчинкою?
- Як у тексті розповідається про дівчинку?
- Що свідчить про те, що клас витримав іспит?
- Що відчув учитель, коли діти були готові поступитися місцями на перших партах?
- Чи насправді в дитячому колективі панувала дружба, взаєморозуміння? З чого це видно?
2). Повторне читання оповідання.
3). Поділ тексту на частини. Яка будова тексту? (Зачин – основна частина – кінцівка)
4). Де в оповіданні зачин, основна частина, кінцівка?
5). Складання плану.
План
1. Урок математики.
2. Нова учениця.
3. Клас витримав іспит.
6). Переказ оповідання за планом.
- Доберіть інші заголовки.
- До яких роздумів спонукає це оповідання?
- Якою повинна бути людина у ставленні до людей з фізичними вадами?
- Яка головна думка твору?
Висновок щодо
прочитаного оповідання:
Ніколи не можна сміятися над вадами інших дітей. Треба бути терпимими до чужого горя, не залишати наодинці немічних та інвалідів.
Домашнє завдання.
Читати оповідання на ст. 115-117, переказувати за планом.
Немає коментарів:
Дописати коментар