середа, 3 березня 2021 р.

Четвер 4 березня

- Діти, винаходи буквально оточують нас із усіх боків. Але звісно, нам необхідно у цьому пересвідчитися! Уся техніка, якою ми користуємося, колись була кимось винайдена. І це чудово! Адже жити без автотранспорту, комп'ютерів чи кухонних приладів було б, звісно, цілком реально, але дуже складно та навіть сумно. Наприклад, якщо б людство не винайшло холодильник, ми не могли б зберігати продукти харчування свіжими впродовж тривалого часу. Тобто, нам довелося б купувати продукти та одразу готувати з них страви. Ми не могли б заздалегідь купити м'ясо та заморозити його, а від морозива взагалі б довелося відмовитися! Зберігати продукти у холоді ми могли б хіба що взимку. Ось ще кілька прикладів:

  1. Парта була винайдена у 1870 році Ф. Ерісманом. Звісно, з тих часів конструкція парти дещо змінилася, але суть лишилася тією ж: висота стільця та стільниці має відповідати віковим особливостям та зросту дітей, конструкція парти має школяреві сидіти за нею в найбільш зручній позі.
  2. Шкільна дошка. Розкажіть дітям, що колись у кожного учня була своя особиста невелика дошка для записів, але згодом з'ясувалося, що зручніше користуватися однією великою дошкою.
  3. Смартфон, як вважається, було створено ще у 2000 році. Звісно, це був далекий прапрадідусь сучасного смартфона, але він вмів багато чого: фотографувати, виходити у мережу, допомогати власнику планувати свій час тощо. Для того часу це було неймовірно.
  4. Перша розжарювальна лампа була створена ще  у 1809 році англійцем Деларю, який тоді використав платинову спіраль. Звісно, це було надто дорого, тож роботи продовжувался, над створенням джерела світла працювало багато вчених. Але першим сучасну розжарювальну лампу запатентував Томас Едісон у 1879 році. 
- Подумайте над тим, як могли винайти глобус, скло, шпалери, автомобіль? А завтра я познайомлю вас із винаходами саме українців, які змінили світ.

ЯДС

Проводимо дослідження: Які зв'язки в природі ми спостерігаємо?

1. Ознайомтеся із екологічною казкою.

В одному селі жив хлопчик, звали його  Андрійко. Йому минуло 8 років. Він ходив до школи, а у вихідні гуляв з татом у лісі, або біля річки недалеко від села. Часто грався у лузі за будинком. Там росла трава, було багато квітів. А скільки незвичайних мешканців жило в них! Хлопчику дуже кортіло дізнатися, про що вони дзижчать і пищать, розповідають один одному. А ще він хотів знати, навіщо в природі так багато тварин, яка з них  найпотрібніша.

      Одного разу Андрійко заплющив очі і побачив фею. Вона підійшла до нього і, простягнувши паличку, сказала:

-      Бери, вона чарівна. Якщо ти забажаєш чого-небудь, махни тричі і все здійсниться.

 Сказавши це, фея зникла. Андрійко дуже зрадів, адже тепер він може дізнатися, хто з тварин найпотрібніший.

-   Піду я до річки,- подумав хлопчик. Першою, кого він побачив, була зелена жаба.

 -  Ось вона нікому не потрібна, - сказав хлопчик і махнув палицею. Жаби зникли, але відразу з’явилися хмари комарів. Тільки хлопчик хотів сховатися від них, як з усіх боків  почали злітатися чаплі. Вони були голодні і шукали жаб.

 - Виявляється, без жаб мешканці річки ніяк не можуть обійтися,- сказав Андрійко і повернув їх у водяний «будинок».

  - Так,- подумав хлопчик,- виявляється, все не так просто. А ось без комарів точно нічого не трапиться, адже вони тільки докучають і кусаються. Він махнув паличкою, і комарів наче й не було. Але що це ? Усі жаби закричали, запищали бабки  й ластівки. Хлопчик згадав, що без комарів вони загинуть – це їхній корм.

 - Виходить, навіть комарі комусь потрібні!- здивовано сказав школяр. Хотів Андрійко піти в ліс, але передумав. Адже там все так само! Тепер він зрозумів, що в природі все важливе. Не стане когось одного, то погано стане всім: тваринам, рослинам, людям.

- Скажіть, що ви зрозуміли з даної казочки?

- Про який взаємозв’язок у природі ви дізналися?

Отже, все що нас оточує, все навколо – взаємопов’язане між собою.

2. Перегляньте презентацію.


Читання

Тема уроку. Олег Буцень "Новий м'яч" (ст. 40-41 підручника)

1. Читання  тексту мовчки. Приготуйтесь до тестування.

1. Ім’я головної героїні:

а) Клава;

б) Оксана.

2. Дівчинка винесла у двір:

а) нову ляльку;

б) новий м’яч.

3. Дівчинка гралася м’ячем:

а) сама;

б) з подружками.

4. М’яч закотився:

а) під паркан у кущі;

б) за високі дерева біля будинку.

5. Клава не могла дістати м’яча, адже:

а) заважав високий паркан;

б) жалила руки кропива.

6. Дівчатка:

а) допомогли;

б) відмовилися допомагати і гратися.

2. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

-  Куди вийшла Клава?

-  Що вона тримала в руках?

-  Яким був м’яч? Опишіть його.

-  Як повелися дівчатка, коли побачили новенький м’яч?

-  Чому дівчатка почали розходитися?

-  Що трапилося із м’ячем?

-  Чому Клава не змогла його витягти?

-  Що вона запропонувала подружкам? А що хотіла насправді?

-  Що відповіли дівчатка?

-  Що автор хотів сказати цим твором? Яка головна думка оповідання?

-  Вставте потрібні слова.

Самому гратися ., а з друзями — . (сумно, весело).

  Домашнє завдання: Читати, переказувати оповідання.

Українська мова

Тема уроку. Спонукальні речення

Немає коментарів:

Дописати коментар